Klaverjassen

Klaverjassen - Sociëteit De Harmonie Winschoten

Klaverjassen is een gezelschapsspel dat in de Harmonie wel in competitieverband plaats vindt, maar nooit met het zogenaamde ‘mes op tafel’!

De frequentie is om de veertien dagen een klaverjasbijeenkomst in een daarvoor ingerichte zaal van Sociëteit De Harmonie. Op de achtergrond een zacht muziekje en tijdens het spel heb je de mogelijkheid een consumptie te bestellen, die dan bij je aan tafel wordt bezorgd. Service alom!
De variant die wij spelen is ‘Amsterdams’, dat wil zeggen dat je van de plicht tot in/overtroeven wordt ontslagen als de slag aan de maat ligt.

De Nederlandse naam is afgeleid van het oude begrip jas, dat staat voor de boer als hoogste troef. (Denk aan de Franse term `jacques` voor `boer`.)

Per kaartavond wordt de klaverjasser met de hoogste score beloond met een overwinningsprijsje. Aan het eind van het seizoen regelen we voorafgaand aan de seizoens-prijsuitreiking altijd een goed verzorgd buffet.
De inlegkosten voor het hele kaartseizoen bedragen € 15,00

De heer Dannen kan je alles vertellen over de kaartclub. Als je aan de klaverjasclub wilt deelnemen zal je, als nieuw lid van buitenaf, worden aangemeld bij de secretaris van Sociëteit De Harmonie. Hij zal je verder introduceren en het lidmaatschap van Sociëteit De Harmonie met je afstemmen

Voor informatie over de klaverjasclub:
De heer D. Dannen
Telefoon: 0597-413780
E-mail: klaverjassen@societeitharmonie.nl

Kaarten bij Sociëteit De Harmonie - Sociëteit De Harmonie Winschoten

Kaarten bij Sociëteit De Harmonie

12 augustus 2022 - De kaartclub: Om de donderdagavond klaverjassen wij van 19.00 tot plm. 22.00 in een mooie kaartruimte bij Sociëteit De Harmonie. Deze ruimte zou overigens ook uitermate geschikt zijn voor... lees verder »

Van de bestuurstafel - Sociëteit De Harmonie Winschoten

Van de bestuurstafel

3 maart 2021 - De bestuursvergadering: Heeft U onderwerpen die om aandacht vragen? Geef die dan door aan Harry Jansema. Dat kan ook via de website. Klik daarvoor op de volgende link: Bestuur Kies het gewenste... lees verder »